KYOTARO モチーフ「唇」について 「唇」についての古い記憶 Old memories about "lips"

 

唇をいつから描き始めているかまとめてみました。

懐かしいな。唇いつから描き始めているか結構前だな。

Nostalgic. "Lips" Since when have l started drawing? 

 

「唇」についての古い記憶

Old memories about "lips"

 

the rolling stones「Lips and Tongue」と

横尾忠則先生の横尾忠則全集第1巻の表紙の口とベロの絵のオマージュ

ベロには興味がなく口にばかり興味があり、描いてしまうという現象が始まった。

なんで口ばかり描いてしまうのだろう。

Nostalgic. "Lips" Since when have l started drawing? It is quite from before.

the rolling stones "Lips and Tongue"

Tadanori Yokoo's Tadanori Yokoo Complete collection Homage of cover of the cover of the first volume and tongue

Tongue is not interested, the mouth is only interested.....

I wonder why I will just draw The mouth.

 

 

お懐かしいシリーズ2001年

クラブキングDictionary  No.0079

T-Shiets as Media 2001

にて

KYOTAROW”KUCHIVILU”T-shirt

MADE&PHOTO:KYOTAROWAOKI青木京太郎

Hair makeup & body paint : KYOTAROW AOKI

MODEL:是枝麻紗美MASAMI KOREEDA

 

Nostalgic Series 2001

Club King Dictionary No. 0079

T-Shiets as Media 2001

At

KYOTAROW "KUCHIVILU" T-shirt

MADE & PHOTO: KYOTAROW AOKI 

Hair makeup & body paint : KYOTAROW AOKI 

MODEL: MASAMI KOREEDA

 

 

 

デビッドボウイの目をつむっているジャケットは近年まで2016年ごろまで見たことがなかった。というか見ていたかもしれないが気にならなかった気がつかなかった。影響は受けていない。(映画ラビリンスに登場するデビットボウイは気になって仕方ありませんでしたが)ディーゼルのメインビジュアルを描いて発表した後あたりに初めて発見した。ただ単に目をつむった無機質感の方向性が好きであったし。この企画にはマッチしていると感じこの絵を採用しました。

 

モデルのまさみちゃんに目をつむってもらって撮影している。まさみちゃんはスタイストなんですが無理やりモデルになってもらいました。かわいい素敵な女性なんですよ。実物のプリントはもう少し引きの絵なんです、トリミングされています。

この時期から近年の作風繋がっているんだな。

 

The jacket of the picture which David Bowie's eyes are closed has never seen until around 2016 until recently.

Or, I might have seen it, but I can not see it, I did not notice. I was not influenced by inspiration.

(But,I am particularly interested in David Bowie who appears in movie labyrinth, )

I discovered it for the first time after I drew a main diesel art gallery visual and announced it. 

Simply,liked that direction because the picture is simple as it closed the eyes.I felt it was matched to this project. I adopted this picture.

 

I am taking a picture of Masami chan 's model by keeping  eyes closed.

From this time on, the style of recent years is connected.

 

 

 

2001年辺りに使用していた名刺の原画です。クララは当時作っていたティーシャツのブランド名です。

口、唇を描く事にはまって行くんですね。人間の顔が描けなくなっていました。擬人化した動物ばかり描いていた時期に、人間の唇なら上手くフィットし顔も描かなくていい。
代官山にあったPoetry of sex という店でアルバイトしていた頃ですね。白金にある小さなアパート暮らしでした。
この絵は
バニーガール
アメコミと漫画、浮世絵など気になっていました。版画、木版、シルクスクリーンなどに展開できないか模索していた時期です。

当時バイトしていたお店で出会ったパリから来日された画家のトリスタンデルドスデルカルピオの絵にも大変影響を受けています。

当時はフォトショップやインクジェットプリントなど今と比べ普及しておらずモノクロ印刷の場合、パリッとコントラストの強いものが印刷で好まれました。

鉛筆なんかは細かな描写などすべてつぶれてしまって印刷に出ない、ペン画が喜ばれました。

いつか鉛筆でこの世界観を表現してみたいと考えておりDiesel art gallery などで発表した作風に繋がっていく訳です。

この時期から近年の作風繋がっているんだな。

なんで口ばかり描いてしまうのだろう。 

 

nostalgic. 2001.

It is quite a long time ago that I started drawing my lips.

It is an original picture of a business card that I used around 2001. Clara is the brand name of the tee shirt that was making at the time.

I addicted to drawing mouth and lips. 

At that time Human face could not be drawn. 

The face of the person I wanted to draw did not come up.

It was a time when I was drawing anthropomorphized animals.

In the case of only human lips, I was able to expand our view of the world as much as possible.

It was about time I was part-time at a shop named Poetry of sex in Daikanyama TOKYO. I was living in a small apartment at shirogane TOKYO.

This picture

Bunny girl

Americancomics and manga, Ukiyoe etc. 

I was interested in them.

I also received great influence on the paintings of the painter Tristand del Dell del Carpio who came from Paris I met at a shop where I worked,

At that time, photoshop and inkjet print etc were not spread as compared with At now, and in case of monochrome printing, one with strong contrast and favorable contrast was preferred for printing.

Expressing a pencil was difficult in monochrome print at the time. Pen drawing was suitable.

I wanted to represent this world view with a pencil someday.

Such a thought leads to the style which I announced at Diesel art gallery etc.

From this time on, the style of recent years is connected. I wonder why I will just draw her mouth.

Nostalgic Series 2001 "Lips" Since when have l started drawing?

It is quite from before.

 

 

お懐かしいシリーズ2000年

Nostalgic Series 2000

TOKYO JAMMIN

2001年2月号

#KYOTARO
When I was 22years old.
22歳!上京したて!六畳一間!
白金にある小さなアパート暮らしでした。
I was living in a small apartment at shirogane TOKYO.

 

 

 

壁にも貼っちゃっていますね。

I also pasted it on the wall.

足を生やしてみたり。

Try growing the feet.

顎から口にかけて描いていますね。

これは山口はるみさんの絵の口の部分に影響を受けています。

美しい、観ていて元気になる。

顔にではなく口の部分に興味がありました。

I draw a range of mouth and jaw.

It is affected by the mouth part of Harumi Yamaguchi's picture.

Beautiful, watch and get healthy.

I was interested in the mouth part instead of the face.

空山基さんの美しい絵にも影響受けていますね。

It is influenced also by the beautiful picture of Hajime Sorayama.

しかし、私の場合は色と質感と唇に興味がありました。

But ,In my case I was interested in color, texture and lip.

ファッションとしてのSMやボンテージは素敵だなと思いますが、拘束自体には全く興味が湧きませんでした。。。。。

I think SM and bondage as fashion are beautiful, but the restraint itself did not interest me at all…

私の探求は続いていくわけです。

My quest will continue.

 

液状電子回路ユニフォーム

Solution electronic circuit uniform 

2017 

130.3×97cm Acrylic on canvas

DIESEL ART GALLERY(東京渋谷TOKYO SHIBUYA) Clad in the Universe ―宇宙を纏う KYOTARO 展 2016、2017年の作品

提案ツール上で起動 / 

Wake up on suggestion tool 

2016

2016 91×72.7cm 

Pencil on paper mounted on panel
DIESEL ART GALLERY(東京渋谷TOKYO SHIBUYA) Clad in the Universe ―宇宙を纏う KYOTARO 展 2016、2017年の作品

 

2000年ごろから唇ばかりに興味が描き続けている。

From around 2000 I was interested in lips and continued drawing.

 

周辺の装飾物を描き始めていますね。

映画「TRON」の影響がかなり強いです。

I am beginning drawing helmets and decorations around the face.in recent years

Movie "TRON

The influence of "is quite strong.

もちろん、bjorkのスタイリングに影響を受けています。

of course,It is influenced by bjork's styling.

もちろん、加茂克也さんのお仕事は本当に大変かっこいいなと思っています。

of course,I think Katsuya Kamo 's work is very cool.

それとは別に、表現したいのは形ではなく、もうすこし意識的な部分であったからです。

Apart from that,I wanted to express not because it was a form, it was a little more conscious part.

DIESEL ART GALLERYでは頭部の絵ばかりになりました。

理由は、

体部分も描く必要があったのですが、ディーゼルの洋服の方向性と全く違うイメージだったのでDIESEL ART GALLERYでは断念しました。

DIESEL ART GALLERY has become a picture of Many drawings that only the head wrote.

Reason,

It was necessary to draw the body part, but because it was an image completely different from the direction of the clothes of diesel, Resigned it.

顔をなるべく隠した作風にした理由は、

その顔が代表した良い顔の手本のようになってしまうからです。

表だって強く顔を出すことを避けました。

The reason why I decided to hide the face as much as possible,

It will be like an example of the good face represented by that face.

Express strongly I avoided doing it.

表現したいのは形ではなく、もうすこし意識的な部分であったからです。

I wanted to express not because it was a form, it was a little more conscious part.

物理的ではないものを纏うということです。

It means clothes that are not physical.

私の探求は続いていくわけです。

My quest will continue.

 

 

 

CRYSTAL HEAD LADY クリスタルヘッドレディ 2015年 Pencil on Paper, Panel 45,5 X 38cm

(C)KYOTARO Photo : KENJI FUJIMAKI

 

クロスタルモンローというタイトルを改てクリスタルヘッドレディに2018年に変更いたしました。

モンローは意味が重なっているので、この絵と意味を切り離しました。

I changed the title Crystal Monroe to Crystal Head Lady in 2018.

Because Monroe overlaps meaning , I separated the meaning from this picture.

 

アーロン・ホーキー、マイク・ジャイアント、SHOHEI、KYOTARO、野坂稔和、おざぶ、SADAM、USUGROW

AARON HORKEY, MIKE GIANT, SHOHEI, KYOTARO

TOSHIKAZU NOZAKA, OZABU, SADAM, USUGROW

MONOCHROME group exhibitionCurated by USUGROW 

June 13 – July 12, 2015

Kosuge, Katsushika, Tokyo

 

髪の毛の代わりに面白いモチーフを乗せられないか考え制作した作品。

この展示ではダークで強い作風が必要でした。

ナマコとか泡とか小さな虫の住処とかなどです。もちろん、粘菌もそうですね。

その柔らかいものを形どってクリスタルのような硬く透明のもので作られていたら面白いと思い、制作しました。

制作している間、ウルトラマンの怪獣のディティールや、松本零士さんの銀河鉄道999の画風を思い出しました。

強烈に影響受けています。

絵に意味はなく面白い絵が描きたかったので制作しました。

ダークだけど女の子が怖さを中和させているところが好きで

す。

似た作風のイメージにも2019年に入り発見しましたが、全く知らず、主に上記に影響を受けております。

 

私の師匠は「この世にオリジナルの作風がもう無いという定義が出ている。影響されたものを超えられたらそれで良いという定義もある」と言っていた。

ならば影響されているものを公表していこうと思った。

挑戦していこうと思っている

 

Works that I thought about whether I could put an interesting motif on behalf of my hair.

This exhibition required a dark and strong style.

There are sea cucumbers, bubbles, nests of small insects, and so on. Of course, also slime molds.

I thought it would be interesting if I made the soft one with a hard and transparent thing like a crystal, I made it.

While I was producing, I remembered details of the monster of Ultraman and the painting of 999 Ginga Railway (GINGATETSUDO Three Nine)by Mr. Reiji Matsumoto. I am strongly influenced.

I made it because I wanted to draw interesting pictures with no meaning in the picture.

It's dark but I like about girls are neutralizing fear.

I also found an image of a similar style in 2019, but I did not know at all, mainly affected by the above.

My teacher said that "There is a definition that there is no original style in this world, there is also a definition that it is fine with it if it exceeds what was affected."

If so, I thought I would announce what was being influenced.

I am planning to try it.

 

私は様々なものから影響を受けています。

特に自然に観る形やディティール、風景の美しさはいくら絵を描いても追いつきません。

I am influenced by various things.
Especially, I get great power in shapes and details to see naturally, beauty of landscape.
No matter how much I draw a picture,
I do not reach it.

 

時々、「自然」と「作られたもの」が共鳴する瞬間があるのですが、

自分はその瞬間に出会うためにものを作り続けているのでは無いかと思います。

Sometimes there is a moment when "nature" and "produced" resonate,

I think that I am continuing to make things to meet at that moment.

 

自分の目から見える世界を絵にすること。

About painting the world that I can see from my eyes.

私が癒されている「美しさ」を描く。

それを皆さんに見せたいと思って絵を描いています。

I draw "beauty" that I am healed.
I am painting to think that I want to show it to everyone.

 

今後も挑戦し続けます。

 

いつも皆さんの力に支えられています。

ありがとうございます。

I will continue to challenge in the future.

 

私という特異な存在を認めてくださりありがとうございます。

Thank you for recognizing the unique existence of me.

 

It is always supported by your power.

Thank you very much.

 

これからもよろしくお願いいたします。

 

KYOTARO

 

 

英語は上手くないです。。。I am not good at English.^-^

 

 

 

 

JUGEMテーマ:日記・一般

2019年7月5日公開 蜷川実花監督 映画「ダイナー D iner」にKYOTAROの作品を提供いたしました。

2019年7月5日公開の映画「ダイナー Diner」にKYOTAROの作品を提供いたしました。

 

 

ダイナーの特報がリリースされました。

http://wwws.warnerbros.co.jp/diner-movie/

 

ダイナーinstagram

https://www.instagram.com/dinermovie/


Twitter
https://twitter.com/DinerMovie

 

 

映画『Diner ダイナー』2019年7月5日(金)全国ロードショー

公式サイト:http://diner-movie.jp

監督:蜷川実花

出演:藤原竜也、窪田正孝、本郷奏多、武田真治、斎藤工、佐藤江梨子、金子ノブアキ、小栗旬、土屋アンナ、真矢ミキ、奥田瑛二

脚本:後藤ひろひと、杉山嘉一、蜷川実花

音楽:大沢伸一

 

 

 

蜷川実花さんとの出会いは1999年頃に東京で出会いました。

大変光栄な機会。

ありがとうございます。

 

また情報更新していきますね。

みなさまお楽しみに!

 

KYOTARO

 

JUGEMテーマ:日記・一般

 

 

母校の嵯峨美術大学/短期大の2020年度版大学案内へ出演の事前告知です。

 

 

 

KYOTAROは元気にやっております。
母校の嵯峨美術大学/短期大の2020年度版大学案内へ出演することになり、先日京都のアトリエに取材にお越しいただきました。嵯峨美術大学の広報の方をはじめ、スチール撮影、ムービーの撮影、インタビューなど、皆様お越し下さいましてありがとうございました。楽しい時間でありました。

素敵に撮って頂きました。

ありがとうございます!
事前告知にて少しだけアップいたします。2019年4月から1年間配布されます予定です。
出来上がりましたらまた告知いたします。 
#KYOTARO is doing fine.
Saga College of Art at the Mother School / Short term University 2020 version University Guide
I decided to appear in.
People of public relations at Saga Art University, steel shooting, filming of movies, interviews and others,
everyone came to the studio in Kyoto for interviews.
Thank you very much for coming all .
It was a fun time.

That is a very wonderful picture.

Thank you very much!
It will be distributed for 1 year from April 2019.
I will announce it again when it is completed.

右right・2000年当時は無題・Untitled 2001 back then/※あの星の植物/Plants of the planet 2000 72.7×60.6cm Pancil on Canvas

P-house Gallery (東京恵比寿TOKYO EBISU)VILOVILO KYOTARO展 2000年の作品

左left・あの星の植物/Plants of the planet 2017 162×130.3cm Pancil on Canvas

DIESEL ART GALLERY(東京渋谷TOKYO SHIBUYA) Clad in the Universe ―宇宙を纏う  KYOTARO 展 2017年の作品

コンセプト

1999年恵比寿周辺のビル街の植木の植え替えの際に植木屋さんが木を守るためにビニールで木をくるんでいた。

木がくるまっている風景を見て、この世から離れた異世界にいるような気持ちになり、その記憶を忘れないようにデフォルメを施し、絵にした。

2017年にも同様に同じ手法で大きなキャンバスに制作した。

今後もコンスタントに世界観を広げて発表していきたいと考えている。

一言で言うと「この絵、私、超好き。」

 

concept
1999 In the building area around Ebisu.
At the time of transplanting the plants, the planting craftsman wrapped the tree in vinyl to protect the trees.
I saw the landscape where the tree is wrapped.
It felt like I was in a different world away from this world.
I made a picture not to forget that memory. I applied a deformation and drew it.

I also painted it on a big canvas in the same way in 2017.
This landscape. I am planning to constantly announce it in the future.
In a nutshell, "I love this picture a lot."


英語は上手くないです。。。English is not good....^-^
#art #artist #drawing

 

JUGEMテーマ:日記・一般

1